Half bad/polozlý - recenzia

Názov: Half Bad / Polozlý
Séria: Half Bad
Autor: Sally Greenová
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 352
Anotácia:  Fantasy príbeh o nezlomnej vôli žiť!
Triler (???) sa odohráva v novodobom Anglicku, kde medzi ľuďmi žijú v utajení čierno - zlí a bielo - dobrý čarodejníci. Obe frakcie rozdeľuje veľká nenávisť a spája jedná jediná vec - strach o chlapca, ktorý pochádza z obidvoch strán. Nathanovi v žilách koluje dvojaká krv. Splodený zo zakázanej lásky medzi bielou čarodejnicou a najkrutejším a najmocnejším čiernym čarodejníkom uniká pred celým svetom. Mal radšej zomrieť pri narodení, ako si to želala rada Bielych čarodejníc. Nechceného polovičiaka čaká krutý osud.
Pre večný boj medzi bielymi a čiernymi čarodejnicami bude žiť ako štvaná zver až do svojich sedemnástych narodenín. Vtedy sa rozhodne, na ktorú stranu skutočne patrí. Pod jednou podmienkou. Musí prijať tri dary a napiť sa krvi svojho predka, inak ho čaká smrť. Nathanova matka si však po jeho narodení siahla na život a o otcovi už dlhé roky nik nepočul. Nezostáva mi nič iné, len sa pokúsiť o nemožné - nájsť najobávanejšieho čierneho čarodejníka na svete. Ale ako, keď nemôže veriť ani svojej láske?

Môj názor:Veľmi sa teším, že je na trhu ďalšia kniha, kde je hlavným hrdinom chlapec. (Tých feministiek naokolo je už fakt veľa). Hneď od začiatku je vidieť, že túto knihu chcela autorka podať inak. Zároveň tú inakosť opečatila názvom Polozlý. Polodobrý? Veď je to narovnako :D. Ale už keď sa raz povie poloZLÝ, všetci sa chytia toho zlý a bodka. Keď sa povie, že je to dobrý (biely) čarodejník, tak je proste dobrý a bodka. Ale čo ak to tak nie je? Slová sú niekedy zavádzajúce!

Predpokladám, že nejakej takejto myšlienky sa chytila Sally Greenová pri písaní tejto série. Nič nie je také, aké sa na prvý pohľad zdá. Ak si po týchto vetách o mne myslíte, že na môj prvý dojem nedám, tak sa pletiete, niežeby som bola na to nejak hrdá, no ale filozofovať o tom môžem, nie?
Na jednej strane vsadila na klasiku, čarodejníci, však áno. Ale nehodila im do rúk paličky -koniec "klasiky". Tradičnú tému poňala netradične. Takže to bol trochu aj risk... čo to dá?

Dalo to zaujímavé prostredie, zaujímavé postavy. Tu nemôžete čakať od postáv, že budú také, aké čakáte, že budú. Keď si budete myslieť, že budú milé... nebudú. Keď si budete myslieť, že Vás budú týrať ... budú tie postavičky, na počudovanie celkom zhovievavá... ale nič sa nebojte, týranie tam bude. Zase od iných postáv, od ktorých pre zmenu neviete čo máte čakať.

Musím však podotknúť na jednu postavu, ktorá sa mi celkom páčila. (Samozrejme zasa som zabudla, ako sa volá... ale to je v konečnom dôsledku nepodstatné) Bol to chlapec, nechal sa zbiť Nathanom a od vtedy som sa doňho tak trošku zaľúbila, kým som nezistila, že on vlastne ľúbi Nathana. Haha, musím sa nad tým pousmiať. On bol gay, ale vôbec sa nejak teplo nesprával! (práve si narobím kopu nepriateľov). Nemôžem sa stotožňovať s tým, aby som gayov nejak uznávala (fúha púšťam sa do neistej vody), ale žeby som ich zas nejak zatracovala, to tiež nie. Proste ich ignorujem a neriešim. Ak je v nejakej knihe zmienka o gayoch a lezbách, tak ju zavriem a nečítam, alebo film nesledujem. Ale tento sa mi celkom páčil :D

"Nič nie je dobré alebo zlé samo osebe: záleží na tom čo vidíme my"
 Hamlet

Prostredie a tá celková politiky sa mi tiež páčila. Bolo to pekne prepracované. Avšak čo sa mi nepáčilo bol ten záver. Odkedy som poznala podmienky, ktoré musí Nathan splniť aby sa stal čarodejníkom a nezomrieť (veď, aby to bolo napínavé musí sa pri tom zomierať... prevraciam oči) som vedela ako to dopadne. Takže som bola smutná, keď sa to naozaj stalo. To čo som prorokovala. Plus pri tej scéne bola jedna otrepaná fráza.... óóóch... sklamanie!

Három, három... tomuto dielu dávam...

Cloe