Všetko alebo nič - recenzia

Názov: Všetko alebo nič
Autor: Eva Urbaníková
Vydavateľstvo: Evitapress
Počet strán: 254
Obálka: K tej sa nebudem vyjadrovať. V tomto prípade má byť návnada pre čitateľa meno autora. A obálka.... no, aby tom nejaká bola.

Môj názor: Po tejto knihe som siahla vďaka veľkej metalizácii. Evita Urbaníková je známa slovenská spisovateľka, novinárka. Asi už nie je slovák, ktorí by nepoznal vydavateľstvo Evitapress. Ja nie som výnimkou, ale , čuduj sa svete, ja som ešte nič z tohto vydavateľstva nečítala.

Všetko alebo nič bola moja prvá kniha z tohto vydavateľstva aj od Evity Urbaníkovej samej. Avšak to, že som si túto knihu prečítala bola do istej miery náhoda. V knižnici máme na pár stoloch naukladané knihžné novinky. Aj keď Všetko alebo nič už nie je novinka (a na tej knihe, ktorú som mala požičanú to bolo aj pekne vidieť) bola tam položená a čakala na mňa. Nevedela som ani len o čom tá knihy má byť. Ani som si neprečítala anotáciu( sem som Vám ju taktiež nedala ... haha, aby ste boli na tom na čom som bola ja :D) . Vzala som si ju a hneď v MHD som ju začala čítať. A šlo to celkom rýchlo!

Štýl písania je veľmi svieži a písmenká sa Vám pred očami len tak mihajú. Prevraciate stranu a znova a znova a už ste na konci knižky.
Čo sa týka námetu knihy, bol až "nechutne" skutočný. A na môj vkus aj nechutne liberálny -> môžete všetko. Knihy vykresľovala ten typ mestského života, ktorým ja opovrhujem. A môžte na mňa nakladať koľko chcete. Môžte si o mne myslieť čo chcete, že som suchárka, malomeštiačka, staromódna a neviem čo ešte. Taký je jednoducho môj názor. Tak to cítim a tak to poviem. Vďaka hlavnej hrdinke Linde som si uvedomila, aký sú ľudia rozdielny. Navonok môžu pôsobiť rovnako. No sú to úplne iné osobnosti. Myslím tým seba a Lindu.

Na druhej strane viem pochopiť, že niekomu sa práve tieto vlastnosti môžu páčiť a bude ich možno vnímať úplne inak ako ja. Bude sa mu páčiť, že napriek tomu, že mala Linda dieťa nestratila nič zo svojej mladosti a užívala si život bez akýchkoľvek okolkov.
ďalšou vecou bolo, že sex sa tam spomínal fakt často. Čo samo o sebe to nemusí byť na škodu, samozrejme ak je to s mierou. Ale prečo sa musel každý rozhovor s priateľkou niesol v tomto duchu?
Keď som tú knihu doniesla z knižnice mamka vravela, že si ju tiež bude chcieť prečítať. A keď sa na každej druhej stránke objavil sex, tak som sa už len modlila, aby sa to skončilo. Nie žeby som bola malé dieťa. Ale bolo mi trápne, keď som si pomyslela, že presne tie isté riadky bude čítať po mne aj mamka. Viete, nepotrebovala som žiaden "dospelácky", rodičovský rozhovor.

Celá tá vec mi príde tak typicky slovenská, čo sa snaží byť na vysokej úrovni. Čím, ale nechcem povedať, že táto kniha je na nízkej úrovni. Ale niektorí by si mali uvedomiť, že keď natlačia veľa sexu do knihy alebo filmu, nezaručia tým vysokú úroveň.

Je to ako s reklamou. Do nej vkladajú pudové prvky, aby dosiahli úspech. Ale ja dúfam, že sa ľudia budú viac zaoberať intelektuálnou stránkou.

Tak a dosť filozofovania, späť ku knihe!

Aby som len nehanila...Kniha hovorí viacero životných právd. Ktoré nie sú vykreslené spôsobom, ktorý by sa mne páčil. Ale sú vykreslené presne a pravdivo. Vidieť v nich životné skúsenosti autorky. Vie o čom hovorí a preto si z nich čitateľ môže veľa zobrať. Myslím, že z počiatku ani sama autorka netušila ako sa románom Všetko alebo nič otvorí čitateľom!

Myslite na to , že moje hodnotenie je subjektívne!

Cloe