12/30/2014

EONA, Posledná zaklínačka drakov -recenzia

Názov knihy: Eona, Posledná zaklínačka drakov
Autor: Alison Goodmanová
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 544
Anotácia: Navštívte Ríšu nebeských drakov! Je to nádherný fantazijný svet inšpirovaný dejinami kultúrou Číny a Japonska aj modernou súčasnosťou. Práve tu, v Ríši nebeských drakov, žije Eona. Kedysi bola Eonom, dievčaťom prezlečeným za chlapca,a riskovala za život, aby sa mohla stať učňom zaklínača drakov a osvojiť si dva druhy umenia - umenie meča a magické schopnosti. Teraz je zaklínačkou Zrkadlového draka a záchrankyňou krajiny, no má ďalšie oveľa nebezpečnejšie tajomstvo. Nevie ovládať svoju moc. Vždy, keď sa pokúsi kontaktovať so Zrkadlovým drakom, stáva sa z nej spojnica pre desať duchovných drakov. Ich zaklínačov zavraždil pán Ido. Cez Eonu prúdi žiaľ osirených drakov a mení jej schopnosti na silu, ktorá ničí krajinu i ľudí. V jej stopách sa blíži ďalšia hrozivá sila! Eona spolu s Rykom a pani Delou totiž utekajú pred armádou ctihodného pána Sethona, ktorý sa svojvoľne vyhlásil za cisára. Utečenci ho chcú zastaviť, ale musia nájsť mladého cisára Kyga a povstalcov z hnutia odporu. Bez Eoninej pomoci Kygo nemôže získať späť svoj trón... Eona je dráma, pri ktorej sa vám rozbúši srdce, plná vzrušujúcich bojových scén, napätia - a mnohých prekvapení.

Jednotku (Eon, Zaklínač draka) som čítala minulé leto a nebolo to nič, čo by sa mi nejak vrylo do pamäte. Aj keď som jej dala 4 hviezdičky. Ale naplánovala som si kúpiť pokračovanie. Niekde som sa aj dočítala, že druhý diel sa pravdepodobne ani nikdy nevydá. Keď na to pozerám teraz, bola by to škoda.
Po, takmer priemernej,jednotke som v dvojke nečakala nič extra.Opak bol však pravdou.
Rada tipujem ako bude dej pokračovať a robila som to aj teraz. Ale nič som neuhádla, čo je super, zvyšujú sa tak body pre knihu aj autorku. Autorka nič nerobila prvoplánovo. Všetko malo svoj význam. Od prvej do poslednej stránky nebudete vedieť "čí ste". nebudete vedieť ako z tej či onej šlamastiky vyviaznuť.  A môžte mi veriť bude ich tam dosť.
Autorka v tejto knihe nechala hlavné postavy dosť vytrápiť a vy sa budete trápiť s nimi.Ak už mal byť nejaký ten šťastný koniec nejakej, nebolo to tak, že zlí boli potrestaní, zničení a slabí a dobrí silní, krásni a nadmieru úspešní.Tieto scény sa podobali na skutočný život... možno (dobrí zomreli a zlí boli čoraz silnejší). Alebo ako by som povedala ja: glupy maju ščesce.
Tí, ktorí ma trošku poznáte viete, že mne sa kniha páči, keď je tam napätie a troška romantiky. O napätí som som vám už hovorilo a teraz tá romantika.
Celý príbeh sa točí okolo eony a jej dvoch "krásavcov" (milostný trojuholník - stará dobrá škola :) ). Kedže Eona je " niekto" ( je vysoko postavenou osobou spoločnosti), jej krásavci tak isto nie sú žiadni chudobní roľníci.Prvým mužom je princ Kygo - právoplatný následník trónu. A druhý ctihodný pán Ido - taktiež žiadne B-čko - zaklínač Potkaniého draka... mladý, krásny, zlý chlap, ktorý kôli nej urobí veci, ktoré by nikto nečakal. Tak čo, ktorého by ste si vybrali vy? Autorka vám nedovolí vybrať si! Raz ste zaľúbený do jedného, po pár stranách do druhého a na konci neviete, ktorého si vybrať. ( Ja by som si vybrala presný opak, čo si vybrala Eona :D ) 544 stránková knihy, kde sa vždy niečo deje až do posledného slovka.

Citáty:

Skutočný svet iba zrietka vyčarí niečo horšie ako naša predstavivosť.                                       409/18

Sliny, ktoré prskal v hneve mi chladili rozpálenú pokožku. :D :D :D                                             532/12