Rudá jako rubín - recenzia

Názov knihy: Rudá jako rubín
Názov série: Drahokamy
Autor: Kerstin Gierová
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 335

Anotácia:
Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. A co teprve když pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem?

Taká krátka anotácia a podľa mňa tak odfláknuta! Musím sa priznať, že som anotáciu ani nečítala, keď som si knihu kupovala. Nechala som sa ovplyvniť dobrými názormi na ňu. A viete čo? Asi som aj dobre urobila! Keby som si tú anotáciu prečítala pri kúpe, asi by som premýšľala, či sa vážne oplatí ju kupovať. Anotácia nás chce "nalákať" na treťotiednu knihu...?
Veď ona je prvotriedna! Už by mali niektorý ľudia pochopiť, že keď sa v anotácií okato objaví tajomstvo už to nie je nič originálne... úúú a tajomstvom bude hlavná hrdinka... no to som nečakala... irónia.
 ALE TO PODKOPÁVAM ANOTÁCIU, NIE DEJ KNIHY!
To ten úryvok deja na zadnej časti obálky je lepší.

A teraz to podstatné. Zo začiatku som si myslela, že sa mi kniha nebude tak ľahko čítať, veď nakoniec je v cudzom jazyku, aj keď je to len čeština. Ale šlo to hladce, aj keď nastali situácie a našla som slovíčko, ktorému som nerozume, ale nemalo to veľký dopad... Pri tomto sa pozastavím a nedá mi nepýtať sa prečo túto sériu nepreložili aj do slovenčiny? Keďže Prvú striebornú knihu snov od tejto autorky nemali problém vydať v slovenčine...

Prvá zaujímavá scéna z knihy. Spojler, ktorý Vám
nič neprezradí, ale aj tak sa snažíte uhádnuť, kto
to je :D
Ale napriek všetkým týmto mojím malicherným pripomienka musím povedať, že sa mi táto kniha maximálne páčila. Ja viem, že je už veľa sérií, v ktorých práve čas má svoju veľkú úlohu, ale pre mňa bola táto kniha prvá, s týmto motívom, možno aj preto sa mi tak páčila.

A  ďalšie zistenie, mojej knihomoľskej kariéry je, že nemám rada knihy, kde je len čistá romantika, musí tam byť aj napätie, a také tie veci. Proste miestami potrebujem tŕpnuť strachom spolu s hrdinami, či ich niekto neobjaví, tam kde nemali byť a podobne. A musím povedať, že v tejto knihe nebola stránka, ktorá by ma nechala len tak si v pohodičke čítať, bez toho, aby sa tam nedialo niečo vzrušujúce. 335 strán napätia s ozdôbkou romantiky.

Miestami som sa aj nahlas smiala, až sa mamka pýtala, čo je tam také vtipné, ale keď som jej to povedala, tak sa len tak zasmiala, že aha :D. Proste nepochopila to lebo neprečítala, to čo som prečítala ja :D A pán George... och, praskám smiechom. Len si to, prosím Vás, prečítajte, aby ste vedeli o čom hovorím, aby sme sa mohli smiať spolu. ( Samozrejme, ak ste to ešte nečítala a ak ste to čítali tak si to prečítajte znovu)

Určite nikoho neprekvapí, aké dám tejto knihe hodnotenie. A už čo chvíľa si kúpim, aj pokračovanie... tak sa teším.

PS: Keď som hľadala obrázky, tak som zistila, že je už aj film natočený podľa tejto séria, pozrela som si trajler, ale tak ma odradil tie "efekty", že si to ani neplánujem pozrieť. :( Škoda

Menovky: